Автосвіт

суботу, 9 листопада 2013 р.

Як захистити свій автомобіль від викрадення?

Що автолюбителю потрібно 
врахувати при виборі протиугінної системи? 


Автомобілі у нас коштують чимало, а от зберігаються найчастіше погано – велика частина щасливих власників автівок залишають машини у дворі під відкритим небом. Природно, що для злочинців авто стають ласою здобиччю: по-перше, викрадений автомобіль можна продати цілком, якщо налагоджена система підробки документів та збуту, по-друге, його можна розібрати і реалізувати на запчастини, по-третє, відомі випадки, коли після угону автовласників шантажують, пропонуючи повернути машину за викуп. Крім того, часто машини зламують просто для того, щоб покататися і кинути (іноді для приховування слідів їх ще й спалюють).

Популярна порада від української ДАІ – ставити авто на платну стоянку, що охороняється. Але таких паркінгів у великих містах вкрай мало, та й надійність їх сумнівна: у випадку викрадення стоянка в більшості випадків збиток не компенсує. Навіть якщо машина застрахована, приємного все одно мало: виплати зазвичай затягуються на півроку- рік.

Будь-який з перерахованих варіантів розвитку подій краще запобігти. Тому майже кожен водій розуміє, що відразу після покупки машини потрібно їхати на СТО і замовляти установку протиугінну систему. Але яку вибрати?

Які авто викрадають найчастіше?

В 2012 році, за даними МВС, в Україні було скоєно майже 3,5 тисячі викрадень. Найчастіше транспорт викрадали у Київській, Одеській та Донецькій областях – чим більша область, тим вище ризик, що машину можуть викрасти. У невеликих населених пунктах за останні кілька років зареєстровано лише поодинокі випадки викрадення. За офіційною статистикою все того ж МВС, найнебезпечніший час – це ночі з п'ятниці на суботу, з понеділка на вівторок і з середи на четвер. Зазвичай автомобілі викрадають з-під під'їздів багатоповерхівок і паркінгів супермаркетів.

Найчастіше викрадають ВАЗи: левову частку цих машин викрадають, щоб їх потім розібрати і продати на запчастини. У цій же групі ризику знаходяться всі популярні недорогі авто, наприклад, Daewoo Lanos, Dacia Logan. Викрадач знає, що один тільки двигун він продасть за 5-6 тис. грн, а колеса і кузовні запчастини підуть за 15-30 тис. На те ж, щоб повністю розібрати машину, потрібно всього годину часу. І на запчастини, і для подальшого перепродажу дуже часто викрадають авто марки Toyota (особливо позашляховик LandCruiser), Lexus (RX і LX), а також BMW (моделі X3, Х5 і Х6). Користуються «попитом» у викрадачів і авто марки Mitsubishi з найбільш ходовими моделями Lancer і Outlander.

БОРОТЬБА ЗА ЧАС. Автомобілів, що неможна викрасти не існує; все, що робить охоронна система, - збільшує час злому і викрадення. Зараз багато водіїв прямо в електричну схему авто врізають додаткові реле з секретною кнопкою, яку ховають під капотом, сидінням або на підлозі. Поки кнопку не натиснути, машина не заведеться. Але якщо викрадач добре підготовлений, зумів зламати всі механічні запори і замінити всю проводку і електронні компоненти автомобіля аналогічними, машина стає беззахисною. Правда, на всі ці маніпуляції потрібно чимало часу, а ось його якраз у викрадача і немає.

Професійні крадії добре знають пристрій моделі, на яку готується замах, вміють обходити і зламувати штатні засоби захисту та знайомі зі звичайними, «типовими» додатковими засобами. А ось якщо злодій буде поставлений в глухий кут охоронною системою, він кине машину – краще пошукати таку ж, але захищену не настільки добре, ніж втікати від міліції. І якщо звичайна сигналізація - пищалка (з ними авто викрадають найчастіше) рятує лише на 15-20 секунд (злодієві досить лише відкрити капот і вирвати сирену, а далі - справа навичок і техніки), то на комплексну «охранку» потрібно помучитися від 15 хвилин до півгодини. Зазвичай, якщо за цей час нічого не вийшло, злодій кидає залишає авто.

Велика різниця.

Елементарним протиугінним засобом є звукова сигналізація. Однак у кожної моделі є своя специфіка, і потрібно знати, за що варто платити, а за що ні.


Почнемо з того, що немає ніякого сенсу купувати односторонню сигналізацію. Розмістити авто прямо під вікнами вдається не завжди, а якщо машина стоїть за 350-500 м від будинку, то розчути сирену буде вже непросто. Зате вона відмінно «розважить» мешканців прилеглих будинків – вискочивши серед ночі, мешканці викрадачеві заважати вони навряд чи будуть, зате щось важке на ревучу машину скинуть з радістю. При двосторонній же сигналізації гучний сигнал звучатиме на вулиці, а звук тихше - у вас вдома, із спеціального брелока. Ідеально, якщо сигналізація ще й оснащена функцією GSM-сповіщення - у разі виникнення проблем сигналка сама телефонує на телефон власника або посилає sms. Радіус дії GSM практично необмежений (працює там, де ловить мобільний телефон).

Варто звернути увагу і на метод кодування сигналу. Найчастіше продають сигналки з динамічним кодом - у процесі обміну інформацією між керуючим брелоком і головним блоком код постійно змінюється за заданим алгоритмом, що робить викрадення за допомогою звичайного сканера сигналів неможливим. Але якщо злочинець озброєний код-граббером (вони продаються в інтернеті за 500 грн), то авто викрадають легко. Такій уловці викрадачів протистоять сигналізації з діалоговим кодом (щоразу власникові потрібно ще й вводити особистий код з брелока).

Також при виборі охоронної системи треба подивитися на наявність додаткових пристроїв, що впливають на безпеку. Це, перш за все, іммобілайзер (блокує двигун у разі спроби викрадення) і GPS -модуль (дозволяє швидко і точно визначити місце розташування авто навіть після викрадення).

Решта функціоналу, сигналізацій що на данний момент продаються, стосується лише додаткового комфорту: наприклад, в системах є такі функції, як турбо-таймер (двигун вимикається не відразу, а через 30 секунд - ця функція продовжує термін служби турбодизельних двигунів), автодоводчиком стекол, інтелектуальний запуск двигуна (прогрів салону до того, як водій вийшов з дому) і багато іншого. Вибір за вами, чи варто переплачувати за це.

Механічні бар'єри.

Додатковим захистом від викрадача є перевірені часом механічні пристрої.

БЛОКАТОРИ НА КПП. Замок на кулісі коробки передач - найпопулярніший механічний спосіб захистити машину. Без правильного ключа використання коробки неможливо, а деактивація пристрою можлива лише при механічному впливі (замок потрібно зламати або облити рідким азотом, знайти який досить складно).

Проте ефективність таких пристосувань сильно залежить від кваліфікації установника і конструкції автомобіля. Відомі випадки, коли в деяких авто з коробкою-автомат такі замки виявлялися неефективними: викрадач піднімав капот, під ним знаходив трос і перекладав селектор КПП в положення «D», після чого авто може їхати вперед на всіх передачах (проблема буде тільки із заднім ходом). Аналогічним способом можна викрасти і авто з механічною КПП – тому досвідчений установник ставить замок таким чином, щоб він блокував коробку в положенні «Назад». Крім того, одночасно потрібно ставити замок з датчиками тривоги на капот - часто водії про це просто не знають. Ще один спосіб викрасти авто з ручною коробкою передач – вичавити зчеплення і відкотити авто в тихе місце, де спокійно розібратися з захистом.

КЕРМО ТА ПЕДАЛІ. Аналогічним чином власники часто блокують і інші важливі контрольні вузли транспортного засобу – такі як рульовий вал та педалі авто. Спосіб цей ефективний, але лише для викрадача-любителя: професіонал бере з собою на справу болгарку, якою за лічені секунди відпилює трос або частину обода керма. Навіть якщо болгарки немає, зробити це можна і за допомогою ножівки.

Також потрібно враховувати, що постійно ставити авто під охорону за допомогою механічних пристроїв складно – кожного разу потрібно провертати ключ при виході з машини і посадці в неї. Тому багато водіїв через півроку перестають це робити – набридає.

Особливо складні випадки крадіжки.

Існує ряд випадків, коли установка протиугонки марна. Перелічимо основні.

ЕВАКУАТОР. Якщо злодії під'їхали до машини і завантажили її на евакуатор (методом часткового або повного завантаження), то звичайна сигналізація безсила. На цей випадок існують протиугінні системи, що включають в себе пейджер з контролем каналу зв'язку (якщо раптом сигнал GPS пропав, то сигналка сама викликає міліцію) і датчик прискорення/переміщення автомобіля (якщо машина не стоїть на місці, а рухається, охоронка включає сирену і відправляє власнику sms ). Коштує близько $ 1,5 тис.

РОЗБІЙ. Дорогі авто (вартістю від $ 50 тис. ) часто просто відбирають: водія підстерігають біля гаража або на світлофорі, нападають, відбирають ключі і брелоки і погрозами вибивають всі секрети управління та охорони автомобіля. Відомі навіть випадки, коли власника близько години після викрадення возили з собою, щоб переконатися, що він розповів усе.

Якщо таке сталося (якщо ви вийшли на вулицю і не знайшли там свого авто), то знайте, що є системи (коштують $ 3-8 тис. залежно від виробника), що дозволяють за допомогою смс-повідомлення заблокувати двигун: у протиугонку вставляється сім-карта зі своїм номером, на який водій може відправити sms з кодом, яка говорить про те, що двигун повинен бути заблокований. У відповідь охоронна система відправляє власникові координати авто. Правда, така схема буде діяти тільки, якщо викрадачі не включили GSM/GPS-глушилку. У найбільш просунутих охоронних системах вбудований ще і радіомаяк, який активується віддалено через кілька днів після повідомлення про викрадення (щоб викрадачі не виявили його за допомогою спецапаратури). Координати машини відправляються прямо в ДАІ, після чого авто нескладно виявити.

РАЗБОРКА ПІД БУДИНКОМ.
Іноді крадії відключають сирену і розбирають машину по запчастинах прямо на місці стоянки хвилин за двадцять. Хороші гроші потім виручаються за колеса (диски і гума), капот і бампери (знімаються легко, а попит шалений), вміст салону, дзеркала заднього виду та подушки безпеки. Спосіб протидії – ставити авто в полі зору камер відеоспостереження і в освітленому місці (це відлякує злодіїв).

Немає коментарів: