Автосвіт

понеділок, 11 листопада 2013 р.

Водіїв обіцяють обкласти новим податком - за утилізацію шин

Чиновники хочуть ввести новий податок на утилізацію. Пропонують брати 2 гривні за кілограм шини. Перевзути Ланос буде на 40 гривень дорожче, а позашляховик - на 120.

Формально платити будуть імпортери шин і виробники, а фактично - покупці.

«Ці кошти ляжуть на плечі споживача цієї продукції. Тому треба дуже виважено підходити до цієї гарантії, до цієї плати за продукцію», - говорить начальник управління Міністерства екології України Олександр Семенець.

Водії, може, і не проти сплатити збір за утилізацію, щоб ці шини насправді переробляли, а не викидали у лісосмугах і робили з них птахів або звірів.

Підприємців з ліцензіями на збір шин - кілька десятків. І на всю Україну - всього два заводи, де їх можуть повністю переробити. Один з них - на Луганщині.

«Весь процес спрямований, перш за все, на очищення навколишнього середовища. Для того щоб ці шини не валялися в посадках, щоб не скидалися в водойми, не палились», - розповідає директор підприємства з переробки шин Віктор Запорожець.

Тут вживану гуму подрібнюють і вилучають каучукову речовину, яка втричі дешевше оригінальної сировини. Це розуміють в Білорусі, Польщі, Німеччини, Болгарії, куди луганчани доставляють свою продукцію. Але тільки не в Україні. Тут невеликі партії купують гумові підприємства - для виготовлення автомобільних килимків.

Крошка зі зношених шин - ще й цінна сировина для будівництва доріг, покриття яких стає не тільки гладкими, але і міцніше в морози і спеку. В Укравтодорі вторсировиною не користується - кажуть, що для цього потрібно купити сучасне обладнання.

Нагадуємо, що з 1 вересня 2013 в Україні збирають збір за утилізацію автомобілів. Питання «Хіба цей податок не включає утилізацію шин?» залишається без відповіді.

Немає коментарів: