Автосвіт

суботу, 16 листопада 2013 р.

Audi A8 – Змагання з «однокласниками»


Високий клас
Зовні новий A8 (заводський індекс D4) - на 100 % Audi. Чи не обізнаються: вигляд люкс- седана цілком гармонійно лягає на генеральну лінію фірмової стилістичної філософії Audi. Габаритний автомобіль виглядає легко і витончено - на рідкість стрункий силует. Однак у такої гармонії є й зворотний бік, і оглядачі дружно на нього вказують. Адже одна справа, коли «молодша» модель - начебто A4 - наслідує дизайн «флагмана» марки. І зовсім інша, якщо «старший» A8 виглядає як масштабована «четвірка». А тут ще й новий A6 на підході - в тій же філософії...

Втім, сперечатися про зовнішність автомобіля можна до нескінченності - дуже вже суб'єктивні тут індивідуальні судження. Набагато плідніший об'єктивний підхід, - скажімо, аеродинаміка. Ось тут новий «флагман» Audi виглядає чудово: коефіцієнт опору повітря - 0,26. І при лобовій площі 2,41 м2 аеродинамічний фактор у III покоління A8 вкладається 0,63! Уявіть, опір повітря у великого люкс-седана значно менше, ніж у компактного Volkswagen Golf (між іншим, цілком обтічний «хетчбек»).

Або ж оцінка місткості автомобіля: в салоні великого Audi вільно розміщуються п'ятеро дорослих. А якщо потрібен особливий простір в 2-му ряду, то вибирається довгобазова версія A8L - з колісною базою, «розтягнутою» на 130 мм. Натуральний дорожній «крейсер» ; кажуть, в Північній Америці люкс-седан на 90% йде з подовженою базою. Місткість багажника - 510л, причому в спинці заднього сидіння передбачений лючок для довгомірів. Занурити гірські лижі, рибальські снасті - чи що там ще?

А щодо обробки і оснащення салону... Класні моделі з 4-ма кільцями давно вважаються законодавцями по частині оформлення інтер'єру. І 3 покоління A8 не знижує планку: такої розкоші у Audi раніше не знали. Пишність, проте головне не в тонкій вичинці оббивних шкір і не в поліровці декоративного алюмінію. «Вісімка» здійснила драматичний ривок по частині оснащення інфосистемами і телематикою - у дусі XXI ст. Так, «музика», за замовчуванням, Bose (14 динаміків) - або ж опціонна Advanced Sound System від Bang&Olufsen на 1400 Вт. Нібито 19 динаміків... І природньо, інформаційно-розважальна електроніка для пасажирів 2- го ряду: пара 10,2 - дюймових моніторів над спинками передніх сидінь, DVD-плейер і «вінчестер» на 20 гБ. Мало того, цифрові процесори контролюють все - від «штатного» 2- зонального «клімат- контролю» (4- зональний за доплату) до опціонного рульового механізму Audi Dynamic Steering - крім водія.

Цікаво, що A8 якось досі не сподобився пройти випробування "на удар" - ні за методикою EuroNCAP, ні за американською програмою NHTSA. Мабуть, шкода бити чудового легковика... Тоді як техніка безпеки великого Audi попросту невимовна. Незліченні «подушки» (спереду подвійні) і «фіранки», пояси з преднатяжителями і обмежувачами зусилля. Поверх всього діє електроніка Audi pre sense, яка передбачає розвиток дорожньої обстановки та координує взаємодію численних бортових систем. В "штаті" числиться pre sense basic, а за доплату пропонуються Audi pre sense front, pre sense rear і pre sense plus. Так, pre sense plus (2 радара на передку автомобіля) взаємодіє з адаптивним «круїз -контролем» ACC stop&go. У загрозливій ситуації система бере на себе рішення про попереднє уповільнення автомобіля. А якщо потрібно, то і про екстрене гальмування. І раз вже електроніка вирішує, що зіткнення неминуче, то задіює весь комплекс ешелонованої оборони - оперативно і злагоджено. Водієві ж залишається контролювати активність електроніки через фірмовий супер-інтерфейс MMI Touch...

Експрес з Інгольштадта

У випробуваннях по обидві сторони Атлантики взяли участь повнопривідні седани зі стандартною колісною базою і з V-подібними «вісімками» - на бензині і дизелі. Двигуни гармонійно узгоджені з 8-швидкісним "автоматом" ZF tiptronic, і прийомистість A8 з тяговитим турбодизелем навіть краще, ніж з бензиновою "вісімкою" FSI. У усякому разі в розгоні з місця до 100 км/год седан з потужним TDI на якісь долі секунди випереджав «побратима» з бензиновою "вісімкою " FSI.

А як прискорюється «флагман» Audi... Пісня: електроніка Drive Select в режимі Drive /Auto (діє за замовчуванням), і седан з бензиновою "вісімкою" FSI розганяється приголомшливо потужно і рівно. Не інакше, надшвидкісний експрес стрімко відходить від станції. Причому двигун працює на диво тихо - ніби десь далеко... "Автомат" ZF перемикається швидко і плавно - як шовковий; в цілому чудовий силовий агрегат. Турбодизель теж на диво урівноважений і безшумний: навіть на «холостих» обертах ледь проступає характерне бурчання. А на ходу його обороти практично ніколи не піднімаються вище 2500 об/хв, і тяговитий TDI ледь чутно шепоче. Якщо не знати заздалегідь, і не подумаєш, яке паливо в баку цього люкс-седана.

Оглядачі відзначають точну роботу рульового механізму - з відчутним зворотнім зв'язком на "бублику". Автомобілі настільки солідних розмірів і ваги зазвичай не відрізняються жвавістю відгуків, але «флагман» Audi створює на ходу таке враження, ніби він менше і легше, ніж насправді. Новий A8 дисципліновано поводиться в зв'язці вузьких віражів, чіпко тримає задану траєкторію і виявляє в загальному нейтральну обертальність.

Дуже вже правильні манери у люкс-седана, занадто пильно стоїть на сторожі безпеки витончена бортова електроніка. Чудова керованість автомобіля і чудове тримання дороги сприймаються якось відсторонено і не втягують водія на захоплюючу гру. A8 безумовно не «драйверськая» іграшка. Ну зрозуміло, адже мова йде не про спорт-седани, а про автомобіль люкс-класу. Яким, до речі, нерідко керує найманий водій, а зовсім не сам щасливий власник. Інша справа, що динаміка і відточені манери великого Audi знову і знову наводять на думку про спорт-седан. Так би мовити, вводять в спокусу.

Разом з тим, де в чому A8 помітно випирає і з типового образу представницького автомобіля. Так, пневматична підвіска налаштована - в традиціях Audi - досить жорстко, і на грубих нерівностях седан відчутно трусить. Нехай не настільки сильно, як моделі тієї ж марки нижче класом, але назвати плавність ходу люкс-седана бездоганною не можна. Зате шумоізоляція салону бездоганна: ніяких брязкоту і скрипів. І в цілому якість виконання і збірки A8 вражає - так само як і «відшліфована» робота агрегатів. Без всяких вібрацій і сторонніх звуків - по-справжньому високий клас.

Як водиться, американські оглядачі піддали люкс-седан випробуванням за розгорнутої програми: типові вправи, об'єктивні заміри. На тест-драйв вивели A8 на стандартній колісній базі - з потужною 4,2- літровою "вісімкою" FSI. І ганяли автомобіль на покришках Goodyear Eagle F1 розміром 265/40R20 (колеса діаметром 20 дюймів - опція за приблизно 1200 дол).

Для початку, природньо - заїзди по прямій. З випробувань, седан набрав 96,5 км/год (60 миль) з місця за 5,2 сек. - один в один з високодинамічний баварським 750i. Зрозуміло, в режимі Sport/Dynamic, коли двигун крутиться до «червоної зони», а 8-швидкісний ZF різко переключає передачі. Розгін практично без пробуксовки коліс - завдяки бездоганній роботі трансмісії Quattro. А стандартну дистанцію в 1/4 милі (402 м) A8 пройшов з місця за 13,8 сек. і врешті на фінішній лінії досяг швидкості в 164,25 км/год. Гідні результати? Безперечно. Видатні? Як сказати... В лінійці класу «люкс» - BMW, Cadillac, Jaguar, Mercedes... Нехай і не спорт-седан, але характер атлетичний.

А ось на гальмуванні великий Audi, схоже, перевершив усіх суперників і з швидкості 96,5 км/год зупинився на відстані 32,3 м. Чудовий - на рівні 2- місцевого супер-спорт! У режимі Sport/Dynamic "клювки" майже непомітні, траєкторія пряма як стріла... Причому в серії з 7 інтенсивних уповільнень поспіль гальма прогрівалися, і дистанція скорочувалася ще і ще. І ніякого «федінгу». Важко переоцінити.

Після заїздів по прямій випробування вирулюють на криву. По-перше, 60- метровий "круговий майданчик" (skid pad): з відключеною програмою стабілізації A8 тримав бічне прискорення до 0,87 g. Тоді як активізація ESC знижувала прискорення до 0,82 g ; електроніка не завжди виграє у кваліфікованого «драйвера». А якщо подивитися в порівнянні, то Audi виглядав помітно сильніше задньопривідного BMW 750i, який з відключеною SC показав на "круговому майданчику" 0,84 g (у тих же оглядачів). І до речі, теж на гумі Goodyear. Між іншим, у іншої команди оглядачів A8 перевершив на skid pad неслабкого «ягуара» XJL Supercharged : 0,88 g проти 0,87. Без особливих претензій, але суперникам не поступиться - навіть самим гідним.

По-друге, заїзди в "слаломі": на стандартній 183- метровій дистанції великий Audi показав (з ходу) середню швидкість 106,65 км/год. І що характерно, з активізованою ESC. При відключенні програми стабілізації трохи повільніше - 105,4 км/год. Ну а конкуренти ? На важкій "фігурці" BMW 750i злегка відстав від повнопривідного A8: кращий результат - 106,2 км/год. При тому, що 4,4- літровий bi-турбомотор баварського люкс-седана на добрі 3 з половиною десятки сил перевершує «вісімку» FSI. І між іншим, потужність двигуна в "слаломі" грає не останню роль.

У інших оглядачів Audi змагався в швидкісному маневруванні з «Ягуар» XJL Supercharged (bi-турбомотор якого могутніший за безкомпресорні FSI на добру «сотню» сил). І на дистанції «слалому» повнопривідний седан впевнено переграв задньопривідного суперника: 110,55 км/год проти 104,25. Пілот-випробувач зазначив прецизійну поведінка A8 на вході у віраж, ціпке тримання дороги і відточені реакції на активну роботу кермом. Вишукані манери. Може, вважати все-таки флагмана Audi спорт- седаном? Або чекати появи «зарядженого» S8?

Розклад думок

У оглядачів виник якийсь розкид оцінок - від однієї позиції до іншої. А в цілому баланс такий :

Зовнішність - 3 бали (з 5 можливих). Мабуть, єдина позиція, де класний седан втрачає очки. Занадто близька подібність з рядовим A4 не відповідає статусу «флагмана» марки. Тільки «задовільно».

Поведінка на дорозі та керованість - 4. Автомобілі такого калібру не відрізняються жвавістю відгуків, але люкс-седан Audi здається на ходу менше і легше, ніж насправді. Новий A8 зразково веде себе в зв'язці вузьких віражів, а рульовий механізм дає відчутний зворотній зв'язок. «Добре».

Динаміка - 5. Потужні двигуни вдало узгоджені з 8-швидкісним "автоматом" ZF tiptronic, і прийомистість A8 з турбодизелем навіть краще, ніж з бензиновою "вісімкою" FSI. У тому і іншому випадку «відмінно».

Комфорт і оснащення - 4. Люкс-седан відрізняється першокласним оформленням салону, а його комплектація мало що залишає побажати понад «штату». Разом з тим підвіска налаштована жорсткувато, і на грубих нерівностях «вісімку» трусить. Пишемо «добре».

Безпека та захист - 4. Класний седан якось досі не сподобився пройти випробування "на удар" ні за методикою EuroNCAP, ні за американською програмою NHTSA. Тоді як інші моделі бренду - A4 і Q5 - заробили, з випробувань, найвищі оцінки. Мабуть, A8 об'єктивно не слабкіший. Вважаємо «добре».

Якість і надійність - 4. За першим враженням, виконання та збирання люкс-седана в цілому на відповідному рівні. Класна обробка салону і чудова шумоізоляція, а надійність Audi в довгої експлуатації виявить час. «Добре».

Внутрішній простір - 4. Просторо і спереду, і в 2-му ряду. А тим, кому здасться замало, пропонується «довгобазовий» A8L - за окрему ціну. «Добре».

Експлуатаційні витрати - 4. A8 з турбодизелем TDI на рідкість економічний по паливу. Та й з потужною «вісімкою» FSI теж не ненажерливий... І хоча витрати з обслуговування і ремонту люкс-седана немаленькі, в цілому "добре".

У плюсі:
  • вражаюча динаміка;
  • найвищою мірою комфортна обстановка в салоні;
  • «відшліфований» силовий агрегат і якісна шумоізоляція;
  • економічність по паливу - особливо з чудовим турбодизелем TDI.

У мінусі:
  • надто загальна для класного автомобіля зовнішність - бракує індивідуальності;
  • досить жорсткий (для люкс-седана) хід на нерівних дорогах;
  • замало задоволення від водіння.

Загальна оцінка - 4 бали (з 5 можливих). Динамічний і комфортабельний, новий Audi A8 зайняв гідне місце серед престижних суперників. Прикро, правда, що люкс-седан виглядає не настільки виграшно, наскільки він хороший в реальному часі.

Вердикт: рекомендується. Чудовий автомобіль. Новий A8 являє собою цінний внесок у престижний ринковий сегмент. І хоча люкс-седани Audi не вільні від недоліків, своїм власникам вони приносять чимале задоволення.

У Німеччині ціна A8 III покоління відраховується від 72,2 тис. євро - для седана з 3-літровим 250-сильним турбодизелем TDI. А за виконання з потужною «вісімкою» FSI доведеться віддати вже щонайменше 89,3 тис. євро - за розкіш треба платити. У Штатах набагато дешевше: версія з 4,2- літровим FSI (інших там власне і ні) обходиться як мінімум в 78.925 дол. Тоді як обвішана недешевими опціями тест-машина вилилася вже в 89.625 дол. Заповідний край для покупців моделей люкс-класу...

Чисто конкретно. Як і колишні покоління, A8 III збудований на несучій структурі з алюмінієвих сплавів. Унікальна технологія ASF (Audi Space Frame - просторова рама Audi). Принадність такого інженерного рішення в тому, що питома вага алюмінієвих сплавів майже в 2,8 рази менше, ніж конструкційної сталі. І якщо несучий кузов виготовити з алюмінієвого листа - нехай навіть в 1,5 рази товще, ніж сталевий, - він все одно вийде приблизно на 45 % легше. А як відомо, жорсткість конструкції з листового металу залежить в першу чергу від його товщини. У A8 і справді незвичайно легка несуча структура - і по жорсткості на скручування на 25% перевершує колишню модель. Мабуть, самий жорсткий несучий кузов в нинішньому люкс-сегменті (хіба що ще у «ягуара» XJ); виключно цінно.

Деталі ходової, само собою, теж з легких сплавів - все, що можна. Зрозуміло, спереду і ззаду у A8 кінематично досконала підвіска на подвійних поперечних важелях - причому з пневматичними пружними елементами. Поперечні стабілізатори, жорсткість амортизаторів регулюється в реальному часі електронікою Drive Select. Так, на швидкості посадка седана над дорогою автоматично (за допомогою пневматики) зменшується на 25 мм. Центр ваги нижче - і опір повітря скорочується. А в разі чого злегка підняти шасі над ходовою поверхнею пневмопідвіска теж дозволяє. В "штаті" у A8 покришки розміром 235/60R (з бензиновою «вісімкою») або 235/55R (з великоваговим турбодизелем) - на 17- або 18-дюймових легкосплавних колесах. А серед опцій передбачені стильні 21-дюймові диски; екстраваганто! Рульовий механізм «шестерня-рейка» з гідросервопідсилювачем servotronic. Плюс фантастична Audi Dynamic Steering - вже за доплату. Диски гальм вентильовані, ABS і ESP працюють під загальним контролем Drive Select.

«Лінійка» V-подібних двигунів з безпосереднім уприскуванням палива (бензину або дизельного палива) в камери згоряння майже цілком від A8 колишнього покоління - окрім 3-літрової «шістки» TFSI. Цільноалюмінієвий 24-клапанник оснащений приводним компресором (проміжне охолодження повітря, що нагнітається) і зі ступенем стиснення 10,3 розвиває до 290 сил при 6500об/ хв. Найбільший крутний момент - 420 Нм; чи потрібен поряд з такою «шісткою» 8- циліндровий двигун?

Проте ж він тут є - 32-клапанний FSI робочим об'ємом 4163 "кубика". Двигун зі ступенем стиснення 12,5 налаштований для нового A8 на 371 к.с. при 6800 об/хв.., найбільший крутний момент - 445 Нм. Плюс пара турбодизелів TDI: по-перше, 3-літровий 24-клапанник максимальною потужністю 250 сил при 4 тис. обертів з обертовим моментом до 550 Нм. Мало? Тоді, по-друге, «вісімка» TDI робочим об'ємом 4134 мілілітра: максимальна потужність 351 к.с. при 4 тис. оборотів, найбільший обертовий момент - всі 800 Нм! Парова машина.

Двигуни стикуються з 8-швидкісним гідромеханічним "автоматом" ZF. АКПП допускає примусове управління (tiptronic) - або важелем на центральній консолі, або підрульовими перемикачами. І в парі з фірмовою схемою quattro, 8-швидкісний «автомат» утворює одну з найбільш просунутих трансмісій наших днів. Постійний повний привід - на відміну від епізодичного підключення другого мосту. А значить, поведінка автомобіля не змінюється від моно- до повнопривідного (і навпаки); виключно цінно. Несиметричний центральний диференціал Torsen, за замовчуванням, ділить крутний момент двигуна в пропорції 40/60 - на користь заднього моста. А при прослизанні коліс Torsen миттєво перекидає до 65% тяги на передню вісь - або до 85 % на задню. Причому для заднього моста передбачена опція «динамічного» диференціала, який (під контролем електроніки) перерозподіляє крутний момент зліва направо - або навпаки. Управління вектором тяги і «рисканням» автомобіля - в реальному часі. На мокрій і слизькій дорозі такому quattro немає рівних. Чудова техніка Audi, близька до досконалості.

Довжина такого люкс-седана - 5137 (версія L - 5267 ) мм, ширина - 1949, висота - 1460 (1471) ; колісна база - 2992 ( 3122) мм, колія - 1644/1635 мм. Споряджена вага - від 1830 кг (з 3-літровим TFSI ), з «вісімкою» FSI автомобіль важче лише на якісь 5 кг. І на 25 кіло легше, ніж задньопривідного BMW 740i - не кажучи вже про виконання з трансмісією xDrive. Правда, тест-машина американських оглядачів потягнула на 1965 кг. Мабуть, від душі навантажили опціями.

Так чи інакше прийомистість у III покоління відмінна: з місця до 100 км/год седан з «вісімкою» FSI здатний розігнатися за 5,7 сек. Максимальна швидкість - 250 км/год - обмежена, само собою, електронним «нашийником». Середня витрата бензину ( EU5 ) - 9,5 л на 100 км пробігу. Сама помірність. З масивним 8-циліндровим TDI великий Audi тягне щонайменше на 1995 кг. Однак час розгону до "сотні" версії на важкому паливі ще краще - 5,5 сек! Причому дизпалива A8 4.2 TDI спалює в середньому лише 7,6 л на "сотню" пробігу. Чудо-автомобіль.

Точка зору. Повнопривідні люкс- седани пропонуються також і від BMW і від Mercedes - класні автомобілі. Однак тільки у «флагмана» Audi цільноалюмінієвий несучий кузов - жорсткий і легкий. І не іржавіє! Так, у «ягуара » XJ теж несучий кузов з алюмінієвих сплавів - чудовий люкс-спорт. Але ось трансмісією 4WD британсько-індійський шедевр обділений; чого немає, того немає.

Так що великий Audi залишається єдиним і неповторним - унікальне у своєму роді явище. І якщо вже хто схиляється до придбання седана класу «люкс» (і доходи дозволяють), то заради чудового A8 варто почекати пару- трійку місяців до виконання замовлення. До речі, цілком достатньо версії з 3-літровою "шісткою" TFSI. Потужності в 290 сил щасливому володареві легкого на підйом A8 вистачить позаочі.

Немає коментарів: