Автосвіт

вівторок, 12 листопада 2013 р.

ДАІ знову буде проводити автоматичну фіксацію порушень



Учора в Києві відбувся форум, присвячений виконанню державної програми підвищення безпеки дорожнього руху. Учасники форуму розглядали подробиці законопроекту про введення автоматичної фотофіксації порушень правил дорожнього руху. Передбачається реєструвати, наприклад, виїзди на зустрічну смугу, на заборонний сигнал світлофора і перевищення швидкості. При цьому в ДАІ не виключають, що максимальна швидкість руху в населених пунктах буде обмежена до 50 км/год.

У роботі форуму взяли участь представники департаменту ДАІ, Державного агентства автомобільних доріг ("Укравтодор"), Міністерства економічного розвитку і низки громадських організацій. Як стало відомо від делегатів, департамент ДАІ майже завершив розробку законопроекту, що передбачає введення автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху.

Система автоматичної фотофіксації порушень вперше була введена в Україні восени 2008 року. Її основним компонентом був вимірювач швидкості "Візир" російського виробництва. Проте в 2010 році через численні протести громадян Конституційний суд визнав неконституційним накладення штрафів на підставі даних "Візира" без складання співробітниками ДАІ протоколу про адміністративне правопорушення. Основними причинами протестів стали технологічна недосконалість приладу, відсутність чіткої законодавчої бази для застосування фотофіксації, а також проблеми з сертифікацією самого " ​​Візира". Крім того, нерідко повідомлення про штрафи приходили власникам автомобілів, хоча за кермом перебували зовсім інші люди. Втім, влітку минулого року в ДАІ заявили, що збираються повернутися до автоматичної фіксації порушень ПДР.

Слід зазначити, що зараз в Україні діють комплекси фото- і відеофіксації "Гарпун". Однак вони не влаштовують ДАІ, оскільки передбачають зупинку автомобіля, втручання інспектора і, відповідно, корупційну складову. У ДАІ пропонують виключити контакт з водієм. Прилади будуть фіксувати перевищення швидкості, виїзди на зустрічну смугу, на заборонний сигнал світлофора, на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі, а також рух по пішохідних переходах або тротуарах. Дані будуть направлятися в центри обробки інформації, після чого власнику транспортного засобу за місцем його проживання буде направлено повідомлення про штраф, який він повинен буде виплатити або оскаржити. У сповіщенні буде вказано номер автомобіля і дата порушення з додатком відповідних фотографій. У разі невиплати інформація буде направлена ​​в Державну виконавчу службу для стягнення штрафу. "Вирішено, що відповідальність за порушення повинен нести власник автомобіля. Такий принцип діє в усьому світі. Передаючи будь-кому автомобіль, власник повинен розуміти, що він може бути використаний з протиправною метою", - розповідає джерело в ДАІ.

За словами учасників форуму, зараз тестуються чотири комплекси з різними характеристиками - три в Києві і один у Севастополі. Вони вироблені в Китаї, Південній Кореї і спільно зі Словенією. За словами учасників в ДАІ, прийнято рішення спочатку розробити відповідну нормативну базу, підготувати громадську думку, і тільки після цього закуповувати обладнання. За розрахунками ДАІ, тільки на першому етапі знадобиться більше 2 тис. таких комплексів, поряд з якими будуть встановлюватися відповідні дорожні знаки." На їх придбання та установку знадобиться більше $200 млн", - повідомили в ДАІ. Вони будуть розташовані в місцях концентрації ДТП і на ділянках, що вимагають підвищеної уваги.

Слід зазначити, що представники "Укравтодору" заявили, що їм вдалося скоротити кількість аварійно-небезпечних ділянок на дорогах. "У 2006 році їх було 470, а зараз залишилося всього 156. Тільки цього року ми ліквідували 50 таких місць, зокрема зробили там освітлення, нанесли розмітку, встановили огорожі та дорожні знаки", - розповів начальник відділу безпеки руху та охорони праці "Укравтодору" Олександр Голоцван. За його словами, зараз більшість місць концентрації ДТП знаходяться в Одеській, Запорізькій, Тернопільській, Херсонській та Хмельницькій областях. У ДАІ також не виключають, що наступного року може бути посилений швидкісний режим на дорогах. "Ми розглядаємо питання про зниження швидкості в населених пунктах до 50 км/год.", - сказав начальник центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС Сергій Будник.


Немає коментарів: